Friday 11 April 2014

Zig Zag filtens framsteg

 

Som ni vet så hade jag panik ett tag då jag ej fick tag på mer av Järbos Fuga garn i färgen ljusgrön, men fick tag på den efter ett kort letande. Garnet kom hem och jag kunde fortsätta virkandet på denn filt som jag faktiskt mer och mer börjar tycka om. Från början så var det mest en test att se hur det hela fungerade med att virka denna typ av filt, men ju mer jag höll på, deso mer tyckte jag om den.

Så här ser den ut nu och det är inte mycket kvar på den.

Zigzagsnartklar

Det jag har kvar att göra ser du på denna bild här under.

Kvarattvirka

Jag har med andra ord passerat mitten på filten och är på väg åt andra hållet med mönstret.

Efter denna filt så är jag sugen på att prova på en Ripple Blanket

Min man har beställt en filt för våran säng så kanske Ripple filten blir bra för den saken, men det får tiden visa när den är gjord.

Må så gott!

/Diana

No comments:

Post a Comment