Tuesday 29 April 2014

Köpt virkgarner

Det har blivit mycket prat om att virka både det ena och det andra den senaste tiden I min grupp på Facebook och det resulterade I att jag köpte på mig en del virkgarner inför nästa vinter. Tänkte att jag skulle ge mig på att virka julgardiner och de gröna är till för hallen som är bleg-grå grönt och vitt. Det vinröda köpte jag bara för att det var snyggt och att en tjej I gruppen behövde tömma sitt lager I hennes butik som nu flyttat hem, så hon har trångt nu Winking smile Men vi har vinrött I sovrummet så kanske en gardin för det rummet. Vi får se hur det blir för vi kanske hinner tapetsera om innan jag kommer igång. Just nu är det stickningen som går först då jag har två som ligger på kö och skall bli klara innan vår semester som börjar den 23/7 (22:a om jag räknar med att lämna hundarna hos uppfödaren ).

29aprilgarner

Denna semester kommer att innehålla så mycket att bara längtar att börja den. Vi skall bila till England igen och nu kommer jag ej ihåg om vi skall köra genom Danmark eller om det blir den via  tyskland och Holland då vi har en del vänner där att hälsa på och alla är Marillion fans. Min man har en förmåga att ändra turerna hela tiden så man vet ej tillslut hur man tar sig dit man skall, så jag har börjat sluta lägga det på minne och koncenterar mig på platserna vi skall besöka istället. Så vi skall träffa ett par straxt efter vi kommer iland i England och spendera två nätter där och jag kommer att vara I Scrapbooking Heaven för kvinnan är en Drottning innom ämnet och jag kommer att lära mig så mycket under de två dagarna. Sedan så skall vi hälsa på en annan kille efter det och vidare över till Isle of Wight och skall spendera två dagar där för första gången för oss båda. Skall hålla utkik efter garnbutiker. Men det finns ett miniatyr landskap på ön som vi skall besöka och ser fram mot. Nu har jag ej koll på hur resten av resan går men vi kommer att kuska runt lite och hälsa på vänner och familj tills vi avslutar med att hoppa upp till Scottland – Edingburgh för att hälsa på ett par där samt andra vänner då vi skall fira parets kvinnliga dels födelsedag. Efter denna vistelse så kör vi ned I landet igen och det är dags för hemresa I första klass till Danmark, för det kan man behöva efter attl körande runt I the UK. Så jag kommer att ha ögonen öppna för att gå tag på Garner från varje ställe vi besöker och hoppas på att jag kan göra det.

No comments:

Post a Comment