Monday 31 March 2014

Ropat in ett Broderi Kit billigt!

Jag måste erkänna att jag ej har varit så flitig med mina korsstygns broderier det senaste åren sedan jag började lära mig att sticka, men det har varit lite broderande lite nu och då för att varva mellan stickningarna. Men jag har dessa årstids lustar lär den gäller handarbete och när det gäller våren som nu är här så är det i första hand virkningen som lockar och då har jag kommit igång med att virka en zig zag filt i Järbo Lady och Järbo Fuga. Det var en kompis som visade sin filt på Facebook som fick mig att ta tag i virknålen och göra en sådan filt jag med. Mönstret kommer från Drops Design/Garnstudio och är jätte lätt att följa. Jag plockade ihop några färger som jag villa använda till den och satte igång. Det tog några varv först innan jag kom på att den blev för smal tyckte jag så det blev till att repa upp allt och börja om. Jag lade till 2 “spetsar/uddar” till och då blev jag nöjd med bredden. Nu jobbade virknålen hårt och nystanen försvann en efter en och och tillslut hade jag slut på Fuga ljusgrönt så det blev ett besök till butiken efter mer, men det var slut och efter tredje besöket så fick jag tag på ägaren och frågade om de kunde beställa in mer så svarade hon att just den färgen har utgått ur sortimentet. NEEEJ!!! Så nu blev det att jaga garnet på olika platse och jag behövde inte gå långt eller jaga länge innan jag fick tag på 5st nystan av denna färg, nämligen i min egen grupp på Facebook. En tjej där har en garnbutik och det visade sig att hon hade 5 nystan kvar så jag köpte dom Smile Nu kan jag bara vänta tills de kommer i brevlådan och jag kan virka vidare på den.
1-1
Här är min variant av filten och som ni ser, jag måste ha den gröna färgen nu innan jag fortsätter.
 2014-03-31 10.43.36
Så medans denna nu legat och väntat på garnerna som jag hoppas kommer idag, så har jag stickat vidare på min Hitchhiker sjal som stickas med HiMALAYA Mercan Batik garn som har en underbar lyster och mjukt är det. Ett av mina absolut favorit garner.
2014-03-31 10.58.47 2014-03-31 10.59.02 
2013-01-20_13.49.39_medium2
Så kommer vi till broderi kitet som jag ropade in på Tradera idag och måste vara det billigase broderi kit jag någonsin köpt, nämligen 29:- + 16 porto. Kan man bli lyckligare ?
184408587_e052438b-4390-458b-8dde-58484c8648b9
Det var allt för denna gång tills brevbäraren kommer med det jag väntar på Winking smile
/Diana

2 comments:

  1. Jättesnygg filt, tur att du fick tag i det gröna garnet.

    ReplyDelete
  2. Tack! Ja du, jag blev faktiskt orolig att jag eventuellt skulle bli tvingen att repa upp all. Men nu ser jag fram mot att få hem garnerna så jag kan virka klart den :)

    ReplyDelete