Thursday 19 September 2019

Knyta 70-tals nyckelringar/band

Firstly I have to start saying that this post just have to be in Swedish, but I think you can follow the instructions by looking at the picturest from the link.

Denna bild är från bloggen med instruktionen.

Jag har länge velat göra dessa flätade nyckelrings band som jag gjorde i mängder under 70-talet. Jag minns att jag även gjorde flera långa och sedan använde dom igen och gjorde en ny och det blev starka rep av dem.

Men det har varit så svårt att hitta rätt variant av dessa som gjordes mellan fingrarna på just det sättet jag lärde mig. Testade alla jag hittade på nätet men ingen kändes rätt tills NU!! Såg direkt på bilderna att detta var den varianten jag lärde mig som barn och så fort jag provade så satt det i fingrarna igen. Underbart!

Så ni som minns detta från 70-talet och vill prova igen, här har ni länken till bloggen jag hittade den på (Mitas Hantverks Blogg).


No comments:

Post a Comment