Thursday 11 June 2015

ChiaoGoo TWIST Set

 


Chiaogoo TWIST Interchangeable Needle Sets are possibly one of the best sets of Stainless Steel circular needles you will find. Using the same cable technology used in the fixed circulars, these cables have a steel core and so they have no memory. Twist t

Source: Purlescence 

Då min man och jag firar 10-år som gifta i September och han råkade boka en resa till England utan att tänka på datumet (bless him) så fick jag en en slant nu för att köpa något som ett "förlåt". Ingen fara. Vi kan fira när han kommer hem. Så vad vad köpte jag? Jo detta fulla set av stickor. Wohoo!! Gissa om jag ser fram mot det. Men EN sak förvirrade mig och det är när man går igenom alla storlekar på detta "Fulla Set", så finns ej storlekarna 7 och 7.5 med, utan de får man köpa separat ??? Men då är det ju ej ett Fullt Set! Jag har mailat dom om saken så jag får se vad de svarar ;)



Dessa röda kablar som kommer med kitet och hur man än vrider på dom så återgår de till sin raka form. Underbart.





Fina tillbehör följer med.



Dessa SPIN kablar kommer jag att beställa lite senare. Vad namnet säger, Spin=Snurra. Kabeln snurrar fritt från stickan så att arbetet hålls still medans stickan kan rotera. UNDERBART!


 



No comments:

Post a Comment