Monday 16 February 2015

Vart tog Januari vägen ?

 

Det är Februari nu och jag har ingen aning om vart Januari tog vägen? Vet ni? Jag kommer ihåg nyårsaftonen och att vi hade besök av styvdottern och hennes pojkvän som flög tillbaka till England den 7:e. Sedan så fög maken över till England mellan den 26:e till 30:e och så var Januari över.

Nu är halva Febuari över också men det har varit mycket med min mans företag som jag har hjälpt till med att hålla igång och hjälpa till med lite annat tpyssel medans han flyttar in till hans nya kontor/butik här I byn. Företaget heter Re-Musik och säljer begagnade och nya vinyler, cd och dvd filmer. Det går verkligen bra för honom och jag hoppas det fortsätter på detr viset så att han kan en dag lämna sitt vanliga jobb. Man får aldrig ge upp hoppet.

Jag har ett UFO event inne i min Facebook Grupp “Garnhyllan” under Januari samt Februari  och har bara lyckats avklara ett UFO som var en pyttipanna sjal (nummer 10) i ett vackert garn från Svarta Fåret vid namn Paljett i röt och svart. Denna var planerad till en väns födelsedag men garnet kom så sent att jag ej han göra den. Jag hade redan stickat en innan som present i en annan färgkombo och garn som back-up ifall jag ej skulle hinna göra denna. Så denna blev liggande men beslöt att göra den klar.



Men jag har froggat (repat upp) upp en hel del då masktätheten förändrats på två år och alla dessa virkade dukar som jag har i kassar över allt där mönstrena har försvunnit. Så det var bara att repa upp och spara garnet till något annat istället.

Utöver detta så har jag även fått en beställning från England på ett par tofflor som blev klara får två dagar sedan tror jag och de skall nu skickas iväg. Första bilden är mina första som stickades platta och sedan syddes ihop. De två andra som är beställningen stickade jag först platt och sedan på strumpstickor och virkade ihop dom, och det blev mycket bättre på det viset.

1 comment:

  1. Har inte facebook, så jag hittade ingen annan kontaktväg än det här och papperspost.

    Jag såg vädersolsbilderna i aftonbladet förut, tyckte de var fantastiskt vackra, och tänkte direkt att den breda även borde publiceras på NASAs APOD (astronomy picture of the day). Man får inte betalt, men i alla fall glädjen att dela med sig till hela världen. De publicerar mest rymdbilder, men även t.ex. norrsken, spännande molnformationer och liknande.

    Internetadressen är apod.nasa.gov , i nederkanten finns en länk "submissions" för om man har en bild man vill att de ska överväga att lägga upp. Och oavsett hur du gör, tack för glädjen de bilderna gett mig :)

    Med vänlig hälsning

    Jonas Arnqvist, Ånge
    jonarn@spray.se

    ReplyDelete