Wednesday 26 September 2012

Stickar så axlarna värker


Oj vad jag har stickat den senaste tiden då det är en liten flicka som skall födas i November i England. Min mans kusin blir mamma för första gången så hon kan behöva all hjälp som hon kan få med babykläder.

Som ni vet så är jag nybörjare innom stickning men det går framåt och jag har nu stickat byxor, tröja, tofflor/skor, mössa och en annan mössa sedan tidigare. Nu håller jag på med montering av byxorna och knappöggla för tröjan. Efter detta vill jag sticka en halsduk och om jag hinner ett par vantar.
Bilder kommer senare när allt är klart.

Utöver detta så har jag och några vänner bestämt oss för att göra några UFOn klara under Oktober och jag har bara bestämt mig för en sak då jag har babystickningen också, och det är broderiet som min man köpte mig i Bergen/Norge
Så här ser den nu ut.
bryggenbroderi1
Jag tror med all säkerhet nu att denna kommer att bli klar i Oktober.

No comments:

Post a Comment