Thursday 23 April 2015

Kort–Stickning - Virkning

Det har hänt en hel del sedan sist jag bloggade I Februari, som har gjort att jag ej hunnit med så mycket annat, men nu har jag lite tid över och har även hunnit med lite handarbete.

I år var det dags för åter igen att resa till Nederländerna för att umgås med vänner från hela världen och avnjuta musik av våra favoriter Marillion. en hel helg med festande och ljuv musik samt massa trevligheter. En av festligheterna är ett party som går under namnet “The Pink Party”, och som namnet hänvisar till så måste man bära något rosa för att komma in och man får ej upprepa sig från tidigare fester. Så denna gång bestämde jag mig för att sticka en rosa Pyttipanna sjaj och beställde in rosa Tiara. (Min man beställde en rosa glittrig cowboy hatt).

Garnet var 100% acryl och otroligt mjukt!!

pinkyarn

SJälva sjalen oblockad och trådarne ej fästa.
Pytt11

Min man och jag                                                  

Pytt11a

En kompis och jag.

1669918_10152751605647361_2882189030339830750_o_medium2

Kompisen med rosa flugans flickvän och jag.             

Pytt11b

Några av de övriga vännerna på festen Winking smile

pingpartypytt

Som ni nog anar så var det riktigt trevligt … som vanligt. Smile

Efter denna sjal och helg så var det dagd för att piffa upp köket. Efter att jag fick se en väns kök med hennes nyvirkade gardiner i turkost, så blev jag och många andra sålda och beställde turkost garn och satte igång med arr virka samma mönster, men mitt mönster behövdes att skrivas om då ett av köksfönstrena är mindre än det andra. Så en annan vän till mig ritade om det till mig som en överraskning när jag såg att gardinen skulle täcka hela fönstret nästan.

Garnet blev Järbos 8/4 I turkost, 200gr.

turkostgarn
turkosgardin1
Här hänger nu första gardinen uppe för test hängning.
turkosgardinklar

Håller på med andra gardinen nu och har bara gjort två önsterrapporter av åtta.

Men så kom en liten stickning in och bromsade upp virkningen lite, då jag hörde och såg på en av de podcasts som jag följer att ett mönster skulle släppas då killen från denna podcast råkade ut för Cancer förra året men tycks vara OK nu, ville släppa ett mönster där pengarna skulle gå till forskningen mot cancer. Så jag kastade mig på detta direkt och stickade denna cowl med namnet Handbrake (slå I handbromsen på cancern med andra ord).

handbrakePatt
Här är min version av den, men ser att en enfärgad framhäver mönstret bättre.
Den är ej blockad här på bilden och trådarna är ej fästa.
handbrakeMine

Så med andra ord så har jag nu två WIPs (Work In Progress), EN Pyttipanna sjal till en vän I Nederländerna. Hon vet inget om det så den kommer till henne som en överraskning..
Jag har sticket många med detta garn och de blir verkligen fina i det.

2015-04-22 18.21.52
2015-04-23 14.43.33
2015-04-23 14.43.58

Pyttipanna sjalen finner ni mönstret till här.

 

Några kort har jag också hunnit med…

2015-04-18 15.33.58

Detta musikalista kortet är jag ej helt nöjd med för det saknas något tycker jag, så den får ligga till sig lite ett tag.

2015-04-20 16.37.36

Detta kort skickades iväg lika fort som det blev klart så inga fina foton av det utan ni ser nog ändå hur det ser ut Winking smile

2015-04-16 13.12.41

Sedan så behövde min man ett kort som det står Brother på och de skulle vara så enkla som möjligt. Det blev dessa två och han valde den högra.

2015-04-14 15.55.502015-04-14 15.56.01

Detta var allt sedan sist och jag hoppas kunna vara lite mer aktiv här nu.

Ha en bra dag!

/Diana

No comments:

Post a Comment