Friday 27 February 2015

Podcasts on YouTube


 


Jag har börjat bli beroende av stick podcasts på YouTube och vissa har blivit mina absoluta favoriter.

Här kommer min TOP 5 av mina favoriter och de är alla på Engelska.

Bakery Bears – Dessa har jag följt nästan från början men har tittat på alla avsnitt. Det är ett härligt par som gör en otroligt bra podcast med underbar humor och intresanta inlägg, som de bästa platser att sticka på.

Tilly Trout – En underbar härlig kvinna som bara är för go och mysig. Man blir glad av att se och höra henne och hennes berättelser.

little bobbins knits – En ung blyg tyslåten och försiktig tjej som faktiskt är riktigt trevlig att följa. Tycker hon har blivit starkare och starkare för varje avsnitt.

Denise Schult – En pratglad kvinna som bor i USA då hon har en amerikansk man, men hon är Engelsk. Jag hade väldigt svårt för henne i början men efter några avsnitt så vänjde jag mig med hennes sätt och tycker nu att hon är helt OK. Hon har hållt på i många år nu och jag har ej varit med från början utan hoppade in förra året.

DancingGeek – Så har vi en kille I gänget och även här så hade jag STORA problem med honom I början och blev tvungen att stänga av hans avsnitt för jag klarade ej av att titta. Men kröp tillbaka flera gånger av ren nyfikenhet. Efter flera försök så måste jag säga att han är riktigt bra, men OJ OJ OJ kan han snacka!! och långa avsnitt är det. Räkna med att alla är runt 2 timmar långa förutom en 4-timmars LIVE marathon som han gjorde en gång. Himla kul.

 

Dessa är då mina top 5 favoriter men jag följer många flera och en av de senaste jag börjat följa är Tplaysnice som håller på att bli en till av mina top favoriter. Det finns flera killar där ute som har stickpoddar och den yngsta är en 14 åring i USA, Knicks Knits. Jag antar att hans namn är Nick och han bara lagt till “K” för att det skall se roligare ut. Vad vet jag ?

Vet ej om det finns Podcasts för virkning eller olika typer av broderier, men jag skall ta och leta på det. Ha en bra dag!

/Diana

No comments:

Post a Comment